Skyde Maanen

Jeg fik at se månen i alle dens fulde herlighed, som jeg gjorde min vej både til og fra lufthavnen tidligere på ugen.

I begge tilfælde, keg det på mig gennem en maske af skyer, grå, men semi-transparent. Og gennem alle de forskellige drejninger af min tur, skinnede den ned på mig som et spotlight.

Så onsdag aften, da jeg stod i døren, jeg fandt hende står mig i øjenhøjde, da hun begyndte at stige bag genbo hus. Nætterne er blevet pænt cool i denne uge, så jeg besluttede jeg ville gå ud for at hilse på - og fange - hende. Selv om det var nu en aftagende måne, det syntes at skinne lige så stærkt som natten før.

Jeg greb kameraet og stativ og ud af døren jeg gik. Jeg etableres hurtigt, opblødning i den dejlige nat luft og før jeg kunne endda fokusere ... Av! Og så igen. Og igen. Og igen. Jeg slog mine arme. Mine ben. Mine fødder. Mit ansigt. Myg!

Funny, havde jeg lige tænkt hvordan denne sommer havde jeg næsten ikke været frostsvedne af disse bittesmå vampyrer fra helvede hele sommeren. Det har været for varmt, selv for dem. Men her var de, rabiate og glubende, hvilket gør op for deres fravær med en hævn. Jeg dræbte mindst otte før du mister tæller.

I går aftes, prøvede jeg at tælle antallet af bid, som nu er kløe som en sindssyg. Nogle jeg kan ikke engang se (de lidt min hovedbund!). Det er i nabolaget på 35-40. Og jeg var udenfor mindre end 10 minutter. Jeg gyser til at tænke hvor slemt det kunne have fået havde jeg opholdt sig uden længere.

Men månen? Åh, jeg fik hende.



Jeg var ikke ude længe nok til virkelig at lege med manuel stop for at se om jeg ikke kunne forstørre det bare en smule mere, men disse er ikke så slemt, i hvert fald ikke til en første prøve. Måske en anden måne, når myggene er ikke så sulten ...

Ingen kommentarer: